torek, 17. december 2013

10. Projektna naloga

Za 10. projektno nalogo pa moramo našteti vsaj 6 primerov družabnih omrežji in jih primerjati med seboj.

Družabna omrežja:

  • Facebook
  • Google+
  • Instagram
  • Twitter
  • Linkedin
  • YouTube

Facebook je eden najbolj uporabnih in najpopularnejših družabnih omrežji. Namenjen je fizičnim, pravnim osebam, skupinam ... Uporabniki lahko pišejo objave, objavljajo slike, dogodke, prav tako pa lahko komentirajo objave drugih. Povežejo se v razne skupine.

Google+ je eden od novejših družabnih omrežji. Podoben je Facebooku, saj tudi tukaj lahko uporabnik objavlja poste, fotografije, prav tako pa lahko všečka slike, piše komentarje svojih prijateljev, ki jih ima v svojem krogu (Circle)

Instagram je prav tako družabno omrežje, kjer uporabnik objavlja slik. Od Facebooka in Google+ se razlikuje po tem, da ne moremo pisati "postov", ampak le objavljamo slike, ki jih sami fotografiramo in jih nato uredimo, ter objavimo na Instagramu. Preko Instagrama pa lahko tudi delimo sliko na Facebooku. Tudi na tem družabnem omrežju imamo neke vrste prijatelje (following), katerih slik lahko gledamo. So pa tudi prijatelji, ki lahko gledajo tvoj profil, sledilci (followers). Od zgornjih dveh družabnih omrežji se razlikuje tudi po tem da imamo followers in following. To pomeni, da če nam nekdo "sledi" ni nujno da tudi mi njega (oz. da tudi mi vidimo njegove slike).

Twitter je družabno omrežje, ki svojim uporabnikom omogoča, da med seboj izmenjujejo kratka sporočila, dolga do 140 znakov. Takšnim sporočilom rečemo "tweets" (čivki).

Linkedin je socialno omrežje za ljudi v strokovnih poklicih. Ko se uporabnik registrira, si ustvari profil s podrobnostmi o svoji izobrazbi, delovnih izkušnjah in kompetencah. Možno je ustvariti ljudi iz šole, sodelavcev in ljudi v svojem poklicu.

Youtube je popularno družabno omrežje, kjer gre za izmenjavo videoposnetkov. Uporabniki jih lahko pregledujejo, komentirajo in ocenjujejo. Videoposnetke si lahko ogledujejo tudi tisti, ki niso registrirani. Registrirani uporabniki pa lahko objavljajo videoposnetke, komentirajo in ocenjujejo. Ne moremo pa pisati objav (tako kot pri Facebooku in Twitterju na primer), lahko samo objavljamo video.

Na naši Facebook skupini PoRa sem objavila tri aktivnosti:

1. AKTIVNOST:
Pri naslednji učni uri bomo obravnavali temo Mobilne naprave in splet. V komentar napišite vsaj 5 asociacij, ki vas spominjajo na to temo.

To je naloga, ki od učenca zahteva, da malo razmisli, kaj bi sploh lahko pomenil naslov Mobilne naprave in splet. Odgovori niso napačni, tako se že malo v naprej lahko poglobi v to temo in že učenec v naprej ve kaj lahko pričakuje pri naslednji učni uri iz računalništva.
Tako bi lahko z njo dosegli, da se učenec že v naprej "pripravi" oz. razmišlja v naprej kaj bo delal pri naslednji učni uri. Namenjena pa je predvsem učencem 3. triade (npr. 7. razreda).

2. AKTIVNOST:
Pri prejšnji učni uri smo se pogovarjali o aplikacijah na mobilnih napravah, ki jih lahko uporabljamo, ko se povežemo s spletom. Izberite eno od ponujenih aplikacij, ki jo največkrat uporabljate in jo na kratko opišite (značilnosti, dobre lastnosti, pomanjkljivosti...).

Naloga od učenca zahteva, da se malo spomni kaj je delal med poukom, po drugi strani pa od njega zahteva, da sam še malo več izve oziroma se samo "pozanima" o aplikacijah, ki jih lahko uporabljamo, ko smo povezani s spletom na mobilnih napravah. Z to nalogo bi lahko dosegli, da učenec malo ponovi snov od pouka, s tem pa tudi sam malo poišče po spletu še o kakšni aplikaciji, ki ga zanima, in tako se tudi sam nauči tisto kar ga zanima. Prav tako pa je tudi ta naloga namenjena predvsem učencem 3. triade (npr. 7. razred)

3. AKTIVNOST:
Pri učni uri smo si ogledali video What is Twitter, zdaj pa še vi poskusite najti video o aplikaciji, ki jo lahko uporabljamo preko spleta na mobilnih napravah. Povezavo oddajte v komentar.

Naloga spet povezuje delo pri pouku in tudi samostojno delo. Samo doma poskuša poiskati podobni video za katero koli aplikacijo, ki jo je možno uporabljati prek spleta na mobilnih napravah.
Taka naloga otroka spodbudi, da sam poskuša poiskati nekaj več. Menim, da ta naloga ni zahtevna, zato je lahko primerna tudi za drugo ali tretjo triado. 

Ni komentarjev:

Objavite komentar